Froggy Computer Welcome You...

Selamat Datang Semua.
Anda dijemput untuk explore apa sahaja yang ada dalam blog ini dan anda dibenarkan ambil/copy apa sahaja yang ada dalam blog ini. Sambil² anda melawat, apa kata kalau anda tinggalkan comment barang sepatah dua dan belanja saya kopi'o'. Warning.. Please read our submitted articles first... don't just simply see the pictures and critics...
Untuk memudahkan pencarian dalam blog ini sila letakkan site:froggycomputer-gerik.blogspot.com didalam ruangan "search".

Contoh jika anda ingin mencari ruangan berkaitan filem, taipkan:-
movie site:
froggycomputer-gerik.blogspot.com

Looking 4 Something??...

Blog Widget by LinkWithin

20 website popular...

Posted by Froggy Computer-kedai membaiki komputer on 8:30 AM

Bersedialah untuk mengetahui website yang terbaik untuk kegunaan anda diinternet.

Website yang kami katakan ini adalah website yang sering digunakan oleh Internet Marketer yang lain. Jadi apabila anda menjumpai website ini, kami cadangkan supaya anda bookmark website tersebut agar memudahkan pencarian anda di kemudian hari.

Anda boleh menggunakan 'book marking tool' pada web browser anda (Add to Favorites) atau anda juga boleh menggunakan tool yang ada di Google: http://www.google.com/bookmarks

Explore atau layari kesemua website yang kami perkatakan. Kemudian anda boleh memilih website yang terbaik untuk kegunaan anda. Kami cadangkan supaya anda gunakan 10 atau 20 minit untuk melayari setiap laman web tersebut.

BUAT... Ini bermakna anda harus mengambil tindakan diatas setiap yang anda harus buat. Selesaikan sesuatu sehingga anda berjaya. Kumpulkan segala maklumat yang berguna untuk anda.

Mencari website yang seringkali dilayari pengguna internet.

Bagi memudahkan anda membuat kajian dan pencarian, anda harus mengunakan satu sumber dimana anda boleh memendekkan masa pencarian anda. Tidak perlulah anda melayari setiap satu persatu website dan bertanyakan kepada orang ramai didalam forum berkenaan website yang terbaik. Kami sering menggunakan perkhidmatan alexa.com yang dimiliki oleh amazon.com. Jika anda tidak berapa arif tentang laman web ini kami mencadangkan agar anda mengambil masa mempelajari keseluruhan isi kandungan website tersebut.

Apa yang anda perlu lakukan adalah memilih website yang dilayari oleh ramai pengunjung. Disini kami telah senaraikan 20 website terbaik. Maklumat ini diperolehi dari alexa.com. Jom lihat....

20 Website Yang Glamour!

1. Google
Membolehkan anda membuat pencarian web, maklumat dan gambar. Kandunagn Google ini meliputi page rank, maklumat serta tatabahsa bagi pencarian dan memberikan pilihan pencarian keyword atau perkataan carian. contohnya jika anda mencari buku dan anda akan menaip perkataan 'buku' pada kotak carian. Maka Google akan mencadangkan perkataan yang seumpamanya seperti 'buku baru dipasaran', 'buku wanita', buku 'kanak-kanak' dan sebagainya.
URL: www.google.com

2. Yahoo
Juga website pencarian, email, chat room, keahlian kelab dan sebagainya.
URL: www.yahoo.com

3. Myspace
Laman web mencari kenalan.
URL: www.myspace.com

4. Youtube
Membolehkan anda berkongsi pengalaman melalui video kepada semua orang. Anda juga boleh boleh membuat pengiklanan melalui video. Kami akan tunjukkan nanti.
URL: www.youtube.com

5. Facebook
Laman web sosial menghubungkan pelayar laman web diseluruh dunia, menghubungi kawan anda, meletakkan gambar, berkongsi links dan video.
URL: www.facebook.com

6. Windows Live
Enjin Carian bagi Microsoft
URL: www.bing.com

7. Microsoft Network (MSN)
Portal Microsoft dan maklumat
URL: www.msn.com

8. Ebay
Laman web lelongan yang terkenal. Anda selamat untuk membuat bidaan, memneli belah dan berniaga. Peraturan yang dikenakan adalah ketat. Ini bagi memastikan pembeli dan penjual tidak tertipu semasa urusan menjual dan membeli. Sebenarnya laman web ini merupakan laman web yang terbanyak pencariannya. Ramai orang beranggapan bahawa Google memonopoli pencarian terbanyak.. tetapi sebenarnya Ebay. Ini bermakna rata-rata pengunjung diinternet bukan sahaja menggunakan internet untuk mencari maklumat, malah turut menggunakan internet sebagai tujuan membeli belah. Jadi inilah peluang anda untuk berniaga secara online.
URL: www.ebay.com

9. Wikipedia
Dianggap 'kamus' dan ensiklopedia internet. memberi malumat terperinci bagi segala pencarian.
URL: www.wikipedia.org

10. Map Quest
Memberi maklumat berkaitan sesuatu kawasan pencarian, peta, alamat, arah pemanduan dan kawasan-kawasan pelancongan untuk dikunjungi.
URL: www.mapquest.com

11. Craiglist
Pusat tumpuan bagi komuniti online, iklan percuma serta perbincangan forum bagi pelbagai topik.
URL: www.craiglist.org

12. Blogger
laman web yang membolehkan anda membina blog secara percuma dengan menggunakan kaedah FTP (File Transfer Protokol)
URL: www.blogger.com

13. Amazon
Laman web jualan secara online. cari saja apa yang anda inginkan. Jika anda berhajat untuk memulakan perniagaan internet, jadilah affiliate mereka. promosi produk yang ada di amazon dan dapatkan komisyen.
URL: www.amazon.com

14. Daily motion
Anda boleh muat turun video anda disini.
URL: www.dailymotion.com/en

15. Photo Bucket
Merupakan hosting bagi gambar. Muat turun gambar anda atau gambar yang anda gunakan untuk membina laman web anda. Ini juga satu kaedah 'backlinks'. Kami akan ceritakan menganai baklinks pada topik yang akan datang.
URL: www.photobucket.com

16. Answers
Menjawab segala pertanyaan anda. Semua jawapan dirujuk dari 100 ensiklopedia, kamus, glosari dan sebagainya.
URL: www.answers.com

17. Mega Upload
Mega Upload merupakan alaman web yang terbaik untuk penghantaran file, selamat dan percuma.
URL: www.megaupload.com

18. Flickr
Laman web sosial. Anda boleh berkongsi gambar, berbual dan sebagainya.
URL: www.flickr.com

19. CNET Download
Muat turun shareware, freeware dan demo untuk PC, Mac dan Linux. Pilih kategori yang sesuai. Laman web ini juga memberi maklumat mengenai segala periasian. Pastikan anda membacanya terlebih dahulu sebelum mendownload.
URL: http://download.cnet.com/windows

20. LinkedIn
Kemudahan untuk mencari networking. Sangat berguna untuk rangkaian perniagaan.
URL: www.linkedin.com

0 comments:

Post a Comment